Profiel van Alle de Vries
'Veranderen om het veranderen'
Dit is een kreet die vaak geslaakt wordt, na de zoveelste organisatiewijziging. Niet alleen medewerkers klagen, maar juist ook klanten worden boos en lopen weg. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, elke twee jaar een nieuwe structuur?
Dit beeld is niet van de laatste jaren. Ik heb het veel om me heen zien gebeuren. In mijn rol als manager en leider van commerciële teams, maar ook in die van adviseur van mijn klanten.
Ik werk sinds 1984 in de bankensector en heb 20 jaar relevante ervaring als leidinggevende. Ik heb als leider van diverse commerciële teams vele veranderingen meegemaakt en begeleid. Ik vond het altijd de kunst om bij landelijk aangestuurde veranderingen ook mijn 'eigen kop' te volgen door te kijken naar het effect van de van boven opgelegde veranderingen op teams en klanten. Natuurlijk moest het hoofdkantoor tevreden gehouden worden. Maar niet ten koste van alles! Buiten de lijntjes kleuren, heet dat.
Momenteel werk ik als HR Consultant bij Deutsche Bank Nederland N.V. en combineer ik mijn passie voor de ontwikkeling van mensen en teams met de commerciële ambities van de bank. Machtig mooi vak!
Naast de hierboven genoemde ervaring en kennis ben ik gecertificeerd Professional Coach (School voor Coaching), met als specialisaties Personal Coaching en Teamcoaching. Ik coach vanuit het Systeemdenken en de denkbeelden van Carl Gustav Jung. Ik geloof erin dat het eigenaarschap m.b.t. de ontwikkeling van de gecoachte bij de gecoachte zelf ligt en dat deze daardoor (ongewenste en ingesleten) patronen kan doorbreken. En dat leidt weer tot betere resultaten. Voor de gecoachte, en dus ook voor de organisatie.
Mijn verbinding met klanten, teams en teamleden maken het logisch dat ik, naast mijn ervaring in de accountancy (ik kan ook achter de cijfers kijken) en het bankwezen, een professioneel coach en gesprekspartner ben voor het bedrijfsleven en not-for-profit-organisaties.
Klanttevredenheid staat bij mij hoog in het vaandel. En als een team oog heeft voor tevreden klanten, hebben ze ook oog voor de verkoop. En tevreden klanten kopen nu eenmaal meer.En dat is precies wat ik beoog met Alle de Vries Coaching. Mijn meerwaarde voor jouw bedrijf of instelling zit opgesloten in organisatie- en veranderkunde, zonder dat het alleen om de verandering gaat. Maar juist om het resultaat. Èn het team. Èn de klanten.
Ik coach daarbij de top van het bedrijf en help het middenmanagement hun teams te coachen op het gebied van veranderingen en sales.
Ik krijg een twinkeling in mijn ogen als het gaat om elkaar uitdagen, serieus nemen, gecombineerd met een vleugje humor. Kortom: met Alle plezier!